Inception: Η Μεταφυσική του Blockbuster.
Οι καρτεσιανοί στοχασμοί, οι πλατωνικές ιδέες, ο δυισμός σώματος- πνεύματος, θεωρίες για την αθανασία και τον χρόνο, τα παράδοξα των σχεδίων του Escher, ανακατωμένα με ηθικές προσταγές αποτελούν το υπόβαθρο της ταινίας του Nolan που δεν χαρακτηρίζεται από φιλοσοφικό ακαδημαϊσμό αλλά από ακατάπαυστη δράση, εξαιρετική σκηνογραφία και εικαστική υπερφόρτωση, στοιχεία που ο βρετανός σκηνοθέτης διαχειρίζεται και σερβίρει με μαεστρία. [BOOK PRESS, 2010]
Sein zum Tode [Είναι_προς_Θάνατο]
Αντίθετα με τον Επίκουρο που επιχειρεί να απαλύνει τον φόβο και τον πόνο του θανάτου ξορκίζοντάς τον, ο Heidegger τον προτάσσει και τον ανάγει σε θεμελιακό στοιχείο του Είναι. Το Dasein, ως Είναι_προς_Θάνατο, μπροστά στην προοπτική του θανάτου του, αποσπάται από την επιβεβλημένη καθημερινότητα και νοηματοδοτεί την ζωή του με σημείο εκκίνησης την περατότητά της. Με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο δύο εξαίρετων φιλοσόφων και καλών φίλων, του Γιώργου Τσιαντή και του Αιμίλιου Μεταξόπουλου. [FILOSOFIA, 2010]
Τα κλασσικά φιλοσοφικά επιχειρήματα για την ύπαρξη και την ανυπαρξία του Θεού
Στην ομιλία μου επιχειρώ να ταξινομήσω τα επιχειρήματα για την ύπαρξη ή την ανυπαρξία του θεού, εξετάζοντας αρχικά τα κοσμολογικά και στη συνέχεια τα οντολογικά επιχειρήματα. Στη συνέχεια παραθέτω τις θέσεις φιλοσόφων όπως ο Καντ, ο Σαρτρ και ο Τζαίημς για το συγκεκριμένο θέμα, καταλήγοντας στους αναλυτικούς φιλοσόφους. [DASEIN LAB, 2009]
H οντολογική θεμελίωση της Περιβαλλοντικής Ηθικής στον Heidegger
Στο παρόν εξετάζονται εν συντομία τα κύρια σημεία της Χαϊντεγκεριανής οντολογίας που σχετίζονται με ηθικά ζητήματα που αφορούν τον άνθρωπο την φύση και την τεχνολογία. Παράλληλα δίνεται έμφαση στο ζήτημα της πλαισιοθέτησης. [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 2006]
Χαϊντεγκεριανή Οικο-φαινομενολογία: Dasein -κεντρισμός ή Βαθιά Οικολογία;
Το παρόν κείμενο περιγράφει το πώς σχετίζεται η θέση του Heidegger για το Dasein και το Μέσα στον Κόσμο Είναι, με σύγχρονες περιβαλλοντικές ιδεολογίες και οικολογικά κινήματα. Επιπρόσθετα, εστιάζει στο πρόβλημα της εγγενούς αξίας και διερευνά το ενδεχόμενο το θεωρητικό πλαίσιο της Οικοφαινομενολογίας να είναι εν τέλει ανθρωποκεντρικό. [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 2006]
Η τρομοκρατία, η ηθική αυτονομία και το δικαίωμα της ανυπακοής και της αντίστασης στις σύγχρονες δημοκρατίες
Στην εισήγηση αυτή θα εξετάσω συνοπτικά τη σχέση του δικαιώματος της ανυπακοής (θεσμοθετημένης και παράνομης) με τη συλλογική βούληση και τη δημόσια λογική, στο βαθμό που αυτές επιδρούν στη δυνατότητα διατήρησης της ηθικής αυτονομίας, μέσα στα φιλελεύθερα δημοκρατικά καθεστώτα. [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 2006]
Τρομοκρατία και Ένοπλη Βία: Εννοιολογικές Διαφορές, Ηθική Αξιολόγηση και Εξέταση του φαινομένου στα «Δημοκρατικά» καθεστώτα και έμφαση στην Ελληνική Εμπειρία
Στόχος του παρόντος δοκιμίου μου είναι να προσεγγίσω: 1) την έννοια της τρομοκρατικής δράσης και την ηθική της διάσταση. 2) την διαφορά του χαρακτήρα της ένοπλης βίας σε ολοκληρωτικά και δημοκρατικά καθεστώτα και 3) την ηθική αξιολόγηση των πράξεων αυτών, ειδικά μέσα από την ελληνική εμπειρία. [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 2005]
Wittgenstein: Διάλεξη Περί Ηθικής: Οι επιρροές από τον Paul Ernst
Στο δοκίμιο επιχειρείται η διασάφηση της έννοιας της απόλυτης αξίας όπως την εννοεί ο Wittgenstein στην Διάλεξη Περί Ηθικής και παράλληλα εξετάζονται οι ενδεχόμενες επιρροές του από τον θεωρητικό της λογοτεχνίας Paul Ernst. [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 2005]
Wittgenstein: Διάλεξη περί Ηθικής: To Απόλυτο και η Φυσιοκρατική Πλάνη
Στο δοκίμιο παρουσιάζονται περιληπτικά τα κύρια σημεία της Διάλεξης Περί Ηθικής του Wittgenstein και εξετάζεται το αν και σε ποιο βαθμό αντανακλάται στην ομιλία του το Tractatus. Παράλληλα διερευνάται το ενδεχόμενο λογικών σφαλμάτων που σχετίζονται με την έννοια της απόλυτης αξίας. Τέλος παρακολουθείται η αντιπαράθεση επί του κειμένου δύο σύγχρονων ελλήνων σχολιαστών. [ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 2005]